ניקוי תכשיטי כסף

מי מאיתנו לא אוהבת תכשיטי כסף! אם זה שרשראות, עגילים, צמידים או טבעות – תכשיטי כסף 925 Silver הם תכשיטים על זמניים והאלגנטיים ביותר. אמנם המתכת של הכסף לא נהרסת אך כמו כל דבר, במגע עם מים והלחות באוויר התכשיט עלול להשחיר. אך אל דאגה! ניתן לנקות תכשיטי כסף ואף מומלץ לנקות כל תקופה מסויימת את התכשיט. אנו בזיפ זיפ הבאנו לכם את המדריך המלא לניקוי תכשיטי כסף.

אז, למה תכשיט כסף משחיר בכלל?

אחד מהדברים הלא נעימים זה לגלות שהתכשיט שרכשת השחיר. אבל זה טבעי לגמרי! חשוב לנו להדגיש – השחרה הכוונה איבוד קל של הברק שיכולה לקרות באופן טבעי לחלוטין ברגע שהתכשיט סופג את הלחות מהאוויר, נרטב עקב שטיפת הידיים או כניסה לים ולבריכה, התכשיט סופג אדי גופרית. קצת לא נעים לחשוב שזה באוויר אך זה המצב.

תכשיטי הכסף 925 שלנו הם עשויים מכסף אמיתי שלא משנה את צבעו ותמיד שומר על האיכות הגובה שלו.

הדרך הטובה ביותר לשמור על תכשיטי הכסף שלך מפני השחרה היא לענוד אותם לעתים קרובות. לשמחתנו זה משהו שמאוד קל לעשות! מגע תכוף של התכשיט עם העור עוזר לעכב היווצרות השחרה. טיפ קטן – אחרי כל ענידה של התכשיט – עברי עליו עם מטלית לחה. זה יעזור לשמור עליו ועל הברק שלו.

ניקוי תכשיטי כסף

טיפ נוסף לשמירה על תכשיטי כסף איכותיים הוא אחסון נכון. אם אתן מכורות לתכשיטים ויש לכן יותר ממה שאתן יכולות לענוד בכל רגע נתון, מומלץ לאחסן את התכשיטים שלא בשימוש בשקיות אטומות, זיפ זיפ מספקת בכל הזמנה של כל תכשיט את שקיות הואקום ללא עלות!

דרך קלה וידידותית לסביבה לניקוי כסף היא בעזרת מים וסבון, אחרי טיפול בסודה לשתיה.

ראשית יש לשטוף את התכשיט בעזרת מים וסבון כדי להסיר את הלכלוך שהצטבר על פני השטח – אם זה אבק, שמנים, בושם או ספריי לשיער. (שימי לב שכדאי לשים את הפקק שסוגר את החור של הכיור בכדי שהתכשיט לא יפול פנימה)

לאחר מכן קחי סיר ורפדי אותו בנייר אלומיניום, או שניתן להשתמש בתבנית אלומיניום חד פעמית. הכניסי את התכשיט לתבנית, וכסי אותו לחלוטין עם סודה לשתיה. התכשיט צריך להיות במגע ישיר עם האלומיניום. שפכי בזהירות מים רותחים על הסודה לשתייה, כך שהתכשיט יתכסה. יש לבצע את השימוש במים החמים רק בהשגחת מבוגר!

תוך זמן לא רב תראי חתיכות זעירות, נייר האלומיניום יהפוך לשחור. הגופרית נמשכת לאלומיניום יותר מאשר למתכת הכסף, ולכן היא תעזוב את התכשיט והאלומיניום יהפוך לשחור.

כעבור מספר דקות, הרימי את התכשיט בעזרת מלקחיים או מזלג (שימי לב לא לגעת בידיים חשופות – עלול להיות חם ומוטב להשתמש במגבת או כפפות), ותראי כיצד הלכלוך נעלם. תוך זמן קצר תכשיטי הכסף שלך יהפכו לנוצצים וכל הכתמים יעלמו. ברגע שהתכשיט כבר נקי, שטפי אותו במים נקיים. כך תוכלי להסיר את שאריות הסודה לשתייה וייבשי בעזרת מטלית רכה. שפשוף עם בד נקי יעזור להסיר כל כתם כהה עקשן שנשאר. אם יש לכלוך שקשה להסרה מהתכשיט, ייתכן שתצטרכי לחזור על התהליך.

לעולם אל תשתמשי במשחת שיניים לניקוי תכשיטי כסף. משחות שיניים מסוימות מכילות סודה לשתייה או מרכיבים אחרים אשר עלולים לשחוק את התכשיט.

חשוב לזכור, תחזוקת התכשיט עוזרת לשמירת הברק שבו. 

ניקוי תכשיטים

כך תוכלי לנקות תכשיטי כסף בצורה הטובה ביותר:

  • רפדי סיר בנייר אלומיניום
  • מלא אותו עם מספיק מים עד שהתכשיט מכוסה לחלוטין
  • ערבבי מעט סודה לשתיה – כחצי כוס לכל 500 מ"ל מים
  • הרתחי את המים
  • ברגע שהמים מתחילים לרתוח, הורידי את הסיר מהאש ושימי את התכשיט
  • השתמשי במלקחיים כדי להזיז את התכשיט במים
  • אין להשתמש בשיטה זו עם תכשיטי כסף מצופים או כאלה אשר משובצים בזרקונים או אבני חן שונות, מכיוון שהמים רותחים וזאת כדי למנוע פגיעה בתכשיט.
0/5 (0 Reviews)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן